fb-head-tag-img
Cases - CMS-baseret hjemmeside

Twentyfour har udviklet L'Oréal Redkens nye internationale website. Sitet er en helt central del af L'Oréals markedsføring af Redken i USA og hele norden.

Mode møder kode

L’Oréal er utvivlsomt et af de største brands inden for mode. For en så stor og anerkendt virksomhed er det essentielt, at deres kommunikationskanaler er lige så up-to-date og moderne som deres brand.

Yderst vigtigt var det for L’Oréal, at websitet blev en forlængelse af deres brand. En repræsentation af deres produkter.

Sitet skulle derfor være af højeste kvalitet, hvorfor L’Oréal valgte Twentyfour (Tidl. HTML24) til udvikling og vedligeholdelse af dette nye verdensomspændende site.

Særligt fokus var der på look og funktionalitet. L’Oréal er enorm og har millioner af kunder. Det er afgørende, at L’Oréal kan nå alle de mange brugere, og at alle brugere får den fulde oplevelse af det nye Redken site.

Ingen brugere måtte få en dårlig oplevelse på sitet

Da mange af L’Oréals kunder tilgår nettet via smartphones, var der særlig opmærksomhed på mobilsitet. Sitet blev derfor udviklet responsivt, så det fungerer perfekt på kryds af alle platforme.

Blandt kravene, som skulle mødes, var bl.a.

  • Responsivt – Fungerer perfekt på alle platforme
  • “Find din Redken Salon” underside
  • Fuld produktoversigt
  • Flot præsentation
  • Underside for blogs/artikler.

Derudover skulle sitet kunne håndtere de mange brugere og mange sproglag.

Vi er utroligt stolte over det endelige resultat. Sitet fungerer problemfrit og er en flot forlængelse af Redkens brand.

Teknologier
WordPress, Responsive design, PHP, HTML5, CSS3, JavaScript, jQuery, Ajax API integration, MySQL.
Tid
45 dage
Kode
3.074 Linjer
Ansvarlig
Dominik Chomicki, Emil Knudsen, Sara Vicente

Resultat

Brugervenlig backend

Twentyfour byggede en samlet WordPress-løsning for L’Oréal, som bruges af hele norden. Det brugervenlige WordPress CMS gør det let og overskueligt for medarbejderne at tilføje nye produkter, billeder og beskrivelser til sitet. Derved er de ikke stavnsbundet til IT-eksperter.

Det var særligt vigtigt, at sitet nemt kunne udvides og ekspanderes til resten af verden. Dette imødekom Twentyfour naturligvis, så sitet nemt kan klones til andre lande og sprog.

Med PHP og Javascript blev websitet kodet responsivt og ser hamrende godt ud, uanset om sitet tilgås fra mobil eller PC.

Tryghed

Efter den store succes med sitet blev Twentyfour kontaktet af L’Oréal USA, hvis site vi nu supporterer. Både L’Oréal i norden og i staterne får øget tryghed og sikkerhed, ved at Twentyfour står for support på sitene.

Foruden Redken brandet har Twentyfour hjulpet L’Oréal med flere projekter for bl.a. Biotherm og Lancôme.

Ønsker du et lige så flot og velfungerende site som Redken? Kontakt os i dag!

left-column-image
right-column-image