Din synlighed på Google
Google My Business er et gratis og nemt værktøj, som er brugt af virksomheder og organisationer til at administrere deres synlighed og tilstedeværelse på Google. Det inkluderer både Søgning og Maps. Uden omkostning, tillader Google My Business, dine potentielle kunder at se åbningstider, kontaktinformationer, website og rutevejledning ved et enkelt tryk.
Udover det, kan kunderne få en bedre indsigt i din virksomhed ved hjælp af anmeldelser og information om de travleste timer.
Hvorfor skal man bruge Google My Business?
Uanset hvilken enhed du benytter, om det er smartphone, tablet eller computer, så vil potentielle kunder søge efter din virksomhed online. Hver dag er der mere end 3 milliarder søgninger på Google, derfor er det vigtigt at du er synlig og kan findes.
En anden årsag til at øge din synlighed online, er at Googles proces, guider brugeren nemt og intuitivt, hvilket gør det meget nemmere for dem at finde din virksomhed.
Et godt eksempel på Google My Business kan findes på billedet til venstre. Dette viser profilen på et dansk booking system, Terapeut Booking, hvor oplysninger som adresse, anmeldelser og vurderinger er nævnt i søgemaskinen.
At give Google så mange detaljer som muligt, hjælper din virksomhed til at placere sig højere og potentielt slå dine konkurrenter, samtidig med at du får en bedre chance for at oprette forbindelse og engagere din målgruppe.
Som et minimum giver det dig mulighed for at gøre krav på din virksomhed i Googles øjne og deres brugere. Når du gør krav på din virksomhed, vises den altid, når brugerne søger efter virksomhedens navn.
Fordele ved at bruge Google My Business
Som verdens største søgemaskine, hjælper Google med at finde svar på alle de spørgsmål som gør livet lidt lettere.
Google My Business blev udviklet til at hjælpe virksomheder med at skille sig ud og hjælpe brugeren til lettere at finde resultater relateret til virksomhedsprofiler, uanset om det gennem søgeresultater eller på Google Maps. Selvom det er gratis at bruge, har Google My Business nogle funktioner som kan have stor påvirkning på Google-søgninger. De største påvirkninger bestemmes ud fra følgende faktorer:
- Tilføj billeder.
- Giv Google så meget information som muligt om din virksomhed.
- Benyt det som en udvidelse til sociale medier.
Et andet godt eksempel kan se på billedet til højre. Det viser en søgning på Eatie.io hjemmesiden. Eatie bruges til at finde restauranter og virksomheden vises hvis restauranten er i Eaties databasen. På billedet ses også at virksomheden aktivt tilføjer mere information, som billeder og rutevejledninger og indbyder brugeren til at lære mere i “ Spørgsmål og Svar” sektionen.
35% flere klik
Google siger, at folk er 35 procent mere tilbøjelige til at klikke, hvis en virksomhed har billeder. Mennesker er visuelle af natur, så hvis du ønsker, at dine kunder skal tiltrækkes til din virksomhed, skal du vise det på den bedst mulige måde.
At give Google så mange oplysninger som muligt om din virksomhed kombineret med en aktiv konto, der giver kunderne kendskab til virksomhedsopdateringer og besvarer spørgsmål og anmeldelser, får din virksomhed til at trives og være et skridt foran konkurrenterne.