fb-head-tag-img
Cases - CMS-baseret hjemmeside

En forbedret brugeroplevelse og webdesign inspirerer besøgende at rejse til Grønland via Greenland Travel

Greenland Travel er et rejsebureau som både arrangere og sælger ture til Grønland. Derudover tilbydes private og erhvervskunder, at få indsigt i Greenland Travels store ekspertise, viden, og kærlighed til den grønlandske kultur, historie og natur.

Et af forretningsmålene hos Greenland Travel er, at være et af de bedste og mest attraktive rejsebureauer som tilbyder eventyrlige og unikke rejseoplevelser til Grønland. Alle Greenland Travels rejseguider taler sproget, kender til enhver fjord og gletscher og nyder at tage nysgerrige turister gennem det vidunderlige is paradis på Grønland.

For at muliggøre, at Greenland Travel kan arrangerer rejser og aktiviteter som bl.a. at opleve nordlys, køre i hundeslæde, komme på vandreture på indlandsisen, eller overnatte i en iglo, er både en brugervenlig hjemmeside og et effektivt system nødvendig for, at gøre det let og overskueligt for besøgende at finde information om og blive inspireret til, at tage en rejse til Grønland.

Integration mellem Greenland Travels systemer optimerede deres interne ressource- og tidsforbrug

Grundet en opsigelse af det forhenværende CMS-system, så Greenland Travel det som en god mulighed for at skifte til et andet CMS-system og samtidig forbedre og opdatere deres hjemmeside. Den tideligere hjemmeside og CMS-system var en hindring for Greenland Travel, idet de ikke havde mulighed for at tilpasse informationer, billeder, og indhold generelt, uden at skulle søge kontinuerligt hjælp fra IT-leverandører.

Udover at være en hindring for medarbejderne hos Greenland Travel, resulterede den tideligere hjemmeside i konstante telefonopkald fra brugere med spørgsmål, hvilket resulterede i et stort ressource- og tidsmæssigt forbrug hos Greenland Travel. Mange af opkaldende kunne have været undgået, hvis hjemmesiden var optimeret og brugervenlig – en opgave som medarbejderne ikke kunne imødekomme grundet det begrænsede CMS-system.

Derfor rakte Greenland Travel ud til Twentyfour og blev i det gode samarbejde enige om, at forbedre deres hjemmeside og CMS-system og samtidig få udviklet en integration mellem Greenland Travels systemer – en løsning, der skulle hjælpe Greenland Travel med at nå sine forretningsmål.

Projektet og løsningen

Vi leverede en løsning til Greenland Travel som bl.a. inkluderede en integration mellem Microsoft Dynamics AX, WordPress og de resterende systemer hos Greenland Travel. Integrationen mellem systemerne blev udviklet via KOEBT (en integrationsmotor som vi har udviklet i Twentyfour) og skulle sikre en reduktion i Green Travels manuelle arbejde, omkostninger og arbejdsbyrder.

Alle relevante data fra Greenland Travels systemer udveksles automatisk med KOEBT, dvs. at Greenland Travels centrale dataplatform, Microsoft Dynamics AX, kontinuerligt modtager og afsender data til bl.a. økonomistyringssystemet, CRM- og CMS-systemet, etc.

Løsningen sikrede Greenland Travel et bedre og større overblik, automatiserede arbejdsgange, færre manuelle fejl og mere effektivitet ift. kundeservice.

Resultatet

Vores løsning til Greenland Travel resulterede i en opdateret og forbedret hjemmeside med fokus på et opløftet design og brugeroplevelse samt en større systemintegration mellem Greenland Travels systemer.

På hjemmesiden blev tilføjet forskellige sprog- og domæneversioner (.dk, .de, .uk, .gl, .com) og relevante valutaer for at skabe en god brugeroplevelse og imødekomme Greenland Travels mange forskellige besøgende.

Vi tilføjede avancerede søge- og filtreringsfunktioner til hjemmesiden som en ekstra hjælp for brugerne til at finde frem til deres ønskede rejse til Grønland. Derudover udviklede vi to flows på hjemmesiden – B2B og B2C. Målet med dette var, at brugerne tydeligt skulle kunne skelne mellem booking til forretnings- eller private rejser.

Afslutningsvist forbedrede løsningen Greenland Travels konverteringsrater, som især havde været lave via telefon og tablet. Det forbedrede design og brugeroplevelse samt systemintegrationen, gjorde det mere attraktivt for besøgende at booke en rejse til Grønland og nemmere for Greenland Travel kundeservice, at håndtere henvendelser og forespørgsler, hvilket første til højere konverteringsrater.

left-column-image
right-column-image