Mindre administration og færre fejl. Digitalisering af manuelle processer har gjort livet lettere for Danske Vandværker og deres 2.000 medlemmer.
Inden foreningen Danske Vandværker digitaliserede nogle af deres arbejdsgange, måtte sekretariatet jonglere med nøgletal og kursusønsker fra 2.000 danske vandværker, som meldte ind på både mail, fax og over telefonen. Alt skulle samles og skrives manuelt ind i foreningens ERP-system, Microsoft Dynamics NAV.
”Vi havde brug for at gøre det nemmere at håndtere alle oplysningerne. Vi kunne blandt andet se, at vores kursusudbud ville vokse, så vi måtte finde en mere effektiv måde at løse opgaven på” fortæller kommunikationsmedarbejder Mette Kingod om baggrunden for, at foreningen satte sit digitaliseringsprojekt i gang.
Kunne rådgive og udfordre
Mette Kingod havde fået anbefalet Twentyfour (Tidl. HTML24) og inviterede dem med i en bureaurunde, som de vandt.
”Vi lagde vægt på, at de havde referencerne i orden, og at de var i stand til at rådgive og udfordre os. Det kan jeg godt lide,” siger Mette Kingod.
Danske Vandværker skiftede til Twentyfour, fordi samarbejdet med et tidligere bureau var gået i hårdknude, og Twentyfour har ifølge Mette Kingod skilt sig positivt ud på flere måder.
Dygtige til projektstyring
”De er grundlæggende gode til at lave løsninger, der virker. De kan deres kode, og så er de rigtigt dygtige til projektstyring. De melder klart ud, hvad de skal bruge fra os og hvornår, og hvis tingene ikke går helt som planlagt, så får vi altid en melding. De har indgået i et samarbejde med vores Navision-leverandør, og det har de haft en fuldstændig professionel tilgang til,” fortæller Mette Kingod.
Resultat
I samarbejde med Twentyfour har Danske Vandværker fået integreret website, ERP-system og webshop i en samlet løsning. Et konkret eksempel er digitalisering af en stribe arbejdsgange omkring oprettelse af og tilmelding til de mere end 100 kurser, som foreningen afholder hvert år.