Brugervenlig hjemmeside med integration til MobilePay og multisite opsætning for NGO'en AskovFonden
Mange af os vil gerne bakke op om organisationer, der arbejder for et godt formål. Men i en travl hverdag, med mange andre vigtige prioriteter, skal velgørenhed være nemt og ubesværet, for at vi ikke udskyder, glemmer eller dropper at støtte. Derfor duer det ikke hvis, en ellers god organisation, har en forældet hjemmeside med en besværlig betalingsproces når folk gerne vil støtte den gode sag.
Netop i den forbindelse blev Twentyfour kontaktet af konsulentbureauet We Love People, som ønskede at vi i samarbejde med dem skulle hjælpe med at skabe et nyt web-univers til deres kunde, AskovFonden. We Love People har siden hen overført projektet til Twentyfour, så vi nu er blevet direkte samarbejdspartner med AskovFonden. Vi står således for både drift og vedligeholdelse af deres hjemmeside.
AskovFonden er en non-profit organisation, som har eksisteret siden 1943. De har fokus på at hjælpe udsatte og sårbare børn og voksne i Danmark. Gennem forskellige indsatser som f.eks. Dialog mod Vold og AskovFondens Socialpsykiatri (ASPA), hjælper de med at give mennesker mod og styrke til at tage ansvar for deres eget liv.
Efter mange år i feltet, havde AskovFonden brug for at få optimeret deres eksisterende hjemmeside, så websitet fremadrettet kan være i stand til at følge med udviklingen og matche forbrugernes adfærd og behov.
En “støt os” løsning med MobilePay integration
Forudsætningen for projektet var, at løsningen overordnet skulle kunne tilbyde AskovFondens besøgende en bedre brugeroplevelse, og samtidig gøre det nemmere for medlemmer at støtte med donationer, gennem en betalings- og abonnementsordning med MobilePay Subscriptions integration.
Efter en dybdegående arbejdsproces har Twentyfour i samarbejde med We Love People, udviklet et nyt website til AskovFonden. We Love People var ansvarlige for UX og design af websitets visuelle udtryk samt brugerrejsen, og Twentyfour stod for udviklingen og den tekniske opsætning af hjemmesiden i CMS-systemet, WordPress.
Fokusområderne og omdrejningspunktet for projektet var, at den nye hjemmeside skulle indeholde og være:
- Simpel at anvende.
- Fleksibel nok til at kunne tilbyde relevant content til forskellige brugergrupper.
- Nem at vedligeholde og redigere indhold med et multisite opsætning.
- God brugeroplevelse (UX).
- Strømlinet design.
- Forbedret engang- og årlig betalingsproces.
- Et modulært setup med skabeloner oprettet via fleksible moduler, fremfor fastlåste skabeloner.
Hvad er et multisite?
En multisite opsætning er en funktion som giver dig mulighed for at tilknytte flere websites i én samlet WordPress installation.
I AskovFondens tilfælde gav det god mening at oprette et multisite, fordi foreningen beskæftiger sig med flere forskellige indsatser så som; Dialog mod Vold, Askovhus, MIR skolerne og flere. Da disse enheder er henvendt til forskellige brugergrupper, var den bedste løsning at oprette en hjemmeside for hver af indsatserne.
Fordelen ved et multisite er, at selvom projekterne har hver deres hjemmeside, så kan administrator nemt bevare et godt overblik over alle projekter i netværket, og samtidig skifte mellem de forskellige installationer ubesværet.
Projektet og udfordringen
Udfordringen med AskovFondens tidligere hjemmeside var, at den ikke levede op til sit fulde potentiale, hvilket skyldes at;
- Den var forældet.
- Den var svær at navigere rundt på.
- Den var besværlig at vedligeholde.
- Den kunne ikke følge med de seneste opdateringer af CMS-systemet, WordPress.