Flere besøgende og stigning i salg i webshop - Ny online identitet skaber værdi for Ny Carlsberg Glyptotek.
Marmor og mumier
Marmorkroppe og malerier, mumier og middelhavsstemning. Med en enestående kombination af kunst og Danmarks måske smukkeste arkitektoniske rammer er Ny Carlsberg Glyptotek både fordybelsesrum og pusterum. Glyptotekets rige samling rummer over 10.000 kunstværker og arkæologiske genstande, som spænder over en 6.000-årig periode.
Sjælen i bygningen, kunsten og oasen har siden 1894 skabt inspiration og forundrelse hos danskere og udenlandske turister. Glyptotekets sjæl skulle nu vækkes til live digitalt.
Fra sten til skærm
Glyptoteket søgte et professionelt digitalt bureau til at få museets sjæl frem online.
“Vi søgte en stærk, smidig og professionel samarbejdspartner, der sammen med projektets styregruppe kan lede og drive projektet fremad. Twentyfour (Tidl. HTML24) levede bestemt op til de krav.” – Mikael Ipsen, IT & Web Manager, Glyptoteket.
Målet med det nye site er at øge museums-besøgende og salget på webshoppen.
Et nyt website kodet fra bunden med tilhørende webshop.
Særligt i fokus:
- Responsivt – fungerer formidabelt på alle mobiler, tablets og PCer
- Smukt og dragende grafisk udtryk
- Intuitiv og brugervenlig back-end
- Inspirere website-besøgende til at besøge museet
- Imponerende webshop
Efter en længere og gennemgribende analyse af de bedste digitale bureauer i Danmark besluttede Glyptoteket sig for Twentyfour som leverandør.
Glyptotekets nye online tilstedeværelse skulle udvikles over to faser. Først udvikles Glyptoteket.dk efterfulgt af den tilhørende webshop.
Alle med
Da en stor del af sitets besøgende tilgår sitet via mobil og tablet, blev sitet bygget fuldt responsivt efter mobile first princippet.
Brugeren tilgår sitet og får samme optimale oplevelse af site og shop, uanset om er bruges iPhone, android, iPad eller PC.
Det er et vanvittigt smukt site, og et site vi er meget stolte over at have bygget.
Dørene åbner
Glyptotekets nye website har både form og funktionalitet. Sitet er enormt intuitivt, vækker tanker og inspirerer til at besøge museet.
Da mange turister besøger Glyptoteket, var en engelsk version af sitet en nødvendighed. Derfor opsatte Twentyfour det bagvedliggende system, så der nemt kunne oprettes engelske oversættelser til de enkelte undersider med samme elegante udtryk.
Der var fokus på effektiviteten og nøjagtigheden. Det er nu nemt og hurtigt for personalet at oprette nye undersider – både på dansk og på engelsk.