fb-head-tag-img
Cases - Forretningskritisk system

Udvikling af awardsite baseret på koncept af Miinto, Google, Eurowoman og MTV; Modeblogprisen

Miinto er en online webshop, som gør det muligt at handle direkte i Danmarks fysiske modebutikker. Udvalget af herretøj, dametøj, børnetøj, sportstøj og accessories på miinto.dk er Skandinaviens største. Miinto arrangerer årligt den såkaldte modeblogpris, som uddeles i en række kategorier; eksempelvis årets internationale blogger.

I forbindelse med uddelingen af modeblogprisen i 2014 kontaktede Miinto Twentyfour (Tidl. HTML24) med et ønske om at udvikle et smukt, dynamisk og funktionelt site. Selve designet blev leveret af Miinto, og det var vores opgave kode og implementere sitet. Modeblogprisen er en forretningskritisk del af Miintos brand, og PR Manager Theresa Bødkergaard fra Miinto beskriver deres vision for sitet på følgende måde:

”Det er klart, at vores site skulle afspejle, at vi opererer inden for modeverdenen. Det skulle være visuelt indbydende og være dynamisk med cutting edge funktionalitet. Sitet blev leveret hurtigt, og Twentyfour indfriede vores forventninger i forhold til  kvalitet og performance.” – Theresa Bødkergaard, Miinto.

Teknologier
Wordpress, Responsive, jQuery, Javascript, Google+
Tid
21 dage
Kode
123151 Linjer
Ansvar
Bo Møller
left-column-image
right-column-image

Resultat

Twentyfour leverede et lækkert site, som brugte dynamiske elementer kodet i jQuery og Javascript, og som let kunne administreres i WordPress, hvor der var blevet opsat et intuitivt system til håndtering af de nominerede. Google var involveret i konceptet, og selve afstemningen fungerede via et integreret afstemningssystem baseret på Google+.

Alt i alt en proces på 21 dage og et samarbejde efterfølgende, som har varet flere år.

Funktionerne

  • Afstemningssytem
  • Nem administration af nominerede
  • Responsive design
  • Google+ integration
  • Performance optimering
  • Håndtering af forretningskritisk website – marketingsplatform
two-column-image