fb-head-tag-img
Cases - CMS-baseret hjemmeside

Enkel og elegant ny hjemmeside + B2B-platform der understøtter Green Mobilitys fokus på den gode kundeoplevelse

Bæredygtighed – du har formentligt hørt en del om det meget aktuelle emne før. I dag prøver mange mennesker endda at fokusere på, hvordan de kan være mere miljøbevidste. Også mange virksomheder forsøger at finde ud af en mere bæredygtig tilgang til deres forretningsmodel – og GreenMobility fandt en rigtig god løsning.

I 2016 udviklede de en model, hvorved de kunne kombinere de nuværende megatrends for urbanisering, bæredygtighed og deleøkonomi ved at introducere en 100% elektrisk ‘free-float carsharing’ platform. Siden da er GreenMobility vokset hurtigt hvert år, og de er nu, udover København, også i Malmö, Aarhus og Göteborg. I en så hurtigt voksende virksomhed er der mange elementer, der skal overvåges – og ingen må overses. For at være på forkant og holde trit med væksten i deres virksomhed kom GreenMobility til Twentyfour med ønsket om at få skabt en løsning til deres B2B-partnere samt at optimere deres hjemmeside og forbedre oplevelsen for deres B2C segment.

Opgaven er at skabe en engagerende, brugervenlig platform for GreenMobilitys B2B-partnere

Ud fra både formålet og GreenMobilitys forventninger, hyrede virksomheden Twentyfour (tidligere HTML24) til at designe og udvikle frontend-delen af ​​en B2B-platform. Deres ønske var at få en platform, som skaber et overblik over forbrug og udgifterne. Flere virksomheder henvendte sig nemlig til GreenMobility og ønskede muligheden for at tilbyde deres ansatte en “grøn” firmabil, der bidrager til at reducere trafikpropper, og som samtidigt har en positiv klimapåvirkning. Dashboardet skulle give et klart overblik over alle ture, udgifter, opladninger, parkeringer m.m., da opgaven for GreenMobility lå i at forbedre den samlede kundeoplevelse. Samtidigt skulle det være nemmere for virksomhederne tydeligt and demonstrere over for andre, hvordan de bidrager til en mere ansvarlig og bæredygtig udvikling.

Opgaven var at opsætte et ‘multisite’ og lave en nemmere kunderejse til den rigtige geolokalisering på hjemmesiden

Deres primære hjemmeside havde brug for en finjustering, og hos Twentyfour var vi mere end glade for også at kunne hjælpe med den del af opgaven. GreenMobility havde netop udskiftet deres CMS-system fra Umbraco til WordPress, da dette system tilbyder bedre muligheder for tilpasning og styring. Derfor er det nemmere at udføre en række forskellige daglige opgaver; såsom tilføjelse af nye sider, ændring af udseende, tilføjelse af plugins og lignende. GreenMobility håndterede overgangen selv, men de havde brug for hjælp til lancering og opsætning af et multisite – et værktøj, der gjorde det muligt for dem at oprette og styre deres netværk af hjemmesider via et simpelt dashboard. Derudover skulle der opsættes WPML (WordPress Multilingual Plugin), som gør det muligt at vælge flere sprog på hjemmesiden. Her blev der opsat en funktion til geolokalisering, der identificerer brugerens geografiske placering via deres IP-adresse og omdirigerer brugeren til det rigtige land og sprog på GreenMobilitys hjemmeside. Det gør, at brugeren nemt og ubesværet kan benytte sig af platformen. Derudover havde GreenMobility også brug for justeringer af URL-strukturen, så det matchede deres gamle hjemmeside, således at de ikke mistede en masse vigtig trafik til siden.

Backend af webshop
Wordpress og PHP
DevOps værktøj
Docker
Andre teknologier
Wordpress Multisite, WPML
Tid
Løbende
Kode
622.416 Linjer
Ansvar
Alberto Dorta

Projekt

I tæt samarbejde med GreenMobility designede vi hos Twentyfour et brugervenligt, simpelt B2B-dashboard og kodede frontend-delen af ​​projektet, mens GreenMobility selv stod for integrationen til deres backend-system. Resultatet er et brugervenligt og overskueligt dashboard for “grønne” B2B-brugere.

Hos Twentyfour oprettede og opsatte vi et responsivt multisite til at styre flere lokationer på én gang. Som GreenMobility fortsætter med at vokse, vil deres side nu give dem mulighed for at styre flere hjemmesider i flere lande på én gang, alt sammen på den samme server, hvilket betyder, at de nu kan administrere flere forskellige sider fra ét dashboard. Derudover justerede Twentyfour også URL-strukturen på GreenMobilitys hjemmeside til at matche den, de havde på den tidligere hjemmeside.

Twentyfour oprettede en IP-geolocation-detektor, som, kort fortalt, betyder, at kunderne blev omdirigeret til den rigtige hjemmeside – alt efter hvilket land de befinder sig i. Brugere behøver derfor ikke at bekymre sig om at leje en bil i det forkerte land! 

Derudover blev værktøjet WPML opsat, som kan håndtere sprogversioneringen for alle GreenMobilitys lande.

Selve lanceringen af den nye platform, inklusiv den korrekte opsætning af domæner, var ligeledes en del af projektet.

Resultat

I et tæt samarbejde med GreenMobility har Twentyfour udviklet et smukt B2B-dashboard, der forbedrer den samlede brugeroplevelse med en enkel og tilgængelig firmabilsordning, som både er bæredygtig og ansvarlig.

Kundeoplevelsen for B2C-segmentet er også blevet forbedret med en geolokaliseringsfunktion samt sprogversioneringer af hjemmesiden. Forbrugertilliden til GreenMobility styrkes ud fra kundens perspektiv, såvel som fra medarbejdernes, hos GreenMobility selv, da det aldrig har været nemmere at vedligeholde deres platform på farten – så nu har de mulighed for at fokusere på det, der virkelig er vigtigt; at udvikle deres bæredygtige platform med fokus på en bedre, grønnere fremtid!

left-column-image
right-column-image