1,83 mia. i omsætning og 2000 jobs - Destination Bornholms nye kæmpe site og virksomhedsplatform lokker flere turister til Bornholm
Bornholm, Bornholm, Bornholm
Alle elsker Bornholm.
Bornholm er unik. Øen i Østersøen er en del af Danmark – men alligevel helt sin egen. Bornholm har sit eget sprog, sit eget klima og sin helt egen natur. Bornholm er samtidig i sin helt egen tidslomme.
Livet leves i et roligere tempo med fokus på nærvær og samvær.
Med sine ca. 600.000 besøgende hvert år er det sikkert at sige, at Bornholm er en attraktiv turistlokation. Det er besøgende, som skaber 2.000 årlige jobs og en omsætning på 1,83 mia kroner.
Destination Bornholm er den bornholmske turisterhvervsudviklings- og markedsføringsorganisation. En non-profit organisation som har til formål at fremme turismen på Bornholm gennem markedsføring og udvikling af turismeproduktet.
Som et led i Bornholms markedsføring skulle en ny stor platform bygges. Destination Bornholms websites skulle samles til ét stort nyt website: Bornholm.info.
Bornholm.info er et centralt led i markedsføringen af Bornholm som feriedestination. Et site, som skal lokke potentielle turister til Bornholm for at opleve øens fantastiske oplevelser.
Når sjælen digitaliseres
Projektet har til formål at skabe en platform, som styrker Bornholm digitalt. Platformen sikrer, at destinationen er konkurrencedygtig inden for digital markedsføring og underbygger turisternes behov før, under og efter rejsen. Konkret er der tale om et kæmpe B2C site og en online B2B platform til forretningspartnere.
Projektet indeholder bl.a.
- Responsiv udvikling
- Lokale virksomheder kan selv oprette virksomhedsprofiler
- Alt fungerer perfekt på både mobil og PC
- Dataintegration med 3. part
- Ekstrem brugervenlig backend
- Skift layout med ét klik
- Nem håndtering af hundredvis af undersider
“Det kan da ikke lade sig gøre!”
”Der var en skepsis inden for branchen over den høje brugeradgang, vi planlagde at tilbyde virksomheder og eventarrangører på den nye platform. Men siden lancering har over 150 virksomheder taget imod tilbuddet og redigerer nu selv informationen om deres produkt.” – Pernille Kofod Lydolph, Direktør, Destination Bornholm.
At skrive markedsføringstekster tager tid. Traditionelt skriver turistorganisationer selv markedsføringstekster for lokale virksomheder, finder selv pressefotos osv. En process som kræver enorme ressourcer og tager lang tid.
Et helt centralt element af det nye bornholm.info er derfor, at platformen giver de bornholmske virksomheder mulighed for selv at indtaste deres virksomhedsoplysninger på sitet.
“Brugeradgangen for virksomheder er et innovativt træk med kæmpe succes, som har frigivet interne ressourcer fra tidligere meget tidskrævende driftsopgaver.” – Pernille Kofod Lydolph, Direktør, Destination Bornholm.
De bornholmske virksomheder strøg mod det nye site og oprettede deres virksomhedsprofiler med billeder, tekst etc.