fb-head-tag-img

Avanceret Google Analytics Tracking

Det er ikke altid nok med den helt simple Google Analytics kode, når der skal trackes på et website. Har man f.eks. en webshop kan det give god mening at tracke præcis hvilke ordrer der gennemføres, sammen med f.eks. produkter og ordrebeløb. Tracker man produkter og beløb, kan man koble det til sine brugeres adfærd, og på den måde få avanceret statistik omkring kundernes brug af den pågældende webshop.

Hvem bruger Google Analytics?

Vi har efterhånden lavet den slags tracking for flere store danske og internationale webshops og det fungerer uden problemer med både Dynamicweb eCommerce, WordPress, Joomla og Magento. De fleste moderne CMS’er kan uden problemer bruges med Google Analytics. Har du en webshop, bør du overveje at få implementeret en mere avanceret Google Analytics end den almindelige udgave.

Hvad vil det sige at det er “avanceret” Google Analytics?

Konkret kan man anvende Google Analytics Ecommerce tracking sammen med Google Analytics Funnel Visualization og måle bl.a. følgende performance indicators:

  • Omsætning over tid
  • Geografisk omsætning
  • Gennemsnitlig ordreværdi
  • Transaktioner
  • Konverteringsfrekvens
  • Hvor falder brugere fra i ordreflowet?
  • Hvad får brugerne til at falde fra?

Hvad er næste skridt?

Hvis du er interesseret i at optimere din webshop, er du nødt til at have data at arbejde med. Den data får du ved at implementere en avanceret Google Analytics tracking. Det er en god idé at lave en aftale med en konverteringsekspert på sigt, som kan analysere det input du får fra Google Analytics. Kontakt os for at få implementeret Ecommerce Tracking og Funnel Visualization. Vi kan også hjælpe dig med at finde en dygtig konverteringsekspert.