Responsive webudvikling til Telia.dk
Telia er en del af svensk-finske TeliaSonera og er et af de største teleselskaber i Norden. Telia i Danmark er en stor organisation med to hovedafdelinger – erhverv og privat – som begge er opdelt i en række mindre afdelinger.
Siden Smartphones kom til verden har nødvendigheden af hjemmesider, som passer til formatet, været klart. Det var muligt at bruge internettets eksisterende formater fra start, hvis man da var villig til at zoom ind og ud konstant i forsøget på at læse en tekst eller at finde en login-knap. Det problem er blevet løst med “Responsive” hjemmesider, som tilpasser sig skærmen, uanset format, ved enten at omrokere indholdet eller ved simpelthen at vise formatspecifikke versioner af sider.
Telia var naturligvis hurtig til at imødekomme deres kunders behov og tog kontakt til Twentyfour (Tidl. HTML24) med opgaven om at gøre Telia’s onlinemateriale Responsive. Telia er som sagt en stor organisation, men de har gjort det muligt at strømline deres brand ved at samle deres onlinemateriale under det, de kalder “Brandzone”. Twentyfour tog derfor Telias onlinemateriale til diverse sites og delte det op i responsive sektioner, som kan tilpasses erhvert format – eksemplevis smartphone, tablet, widescreen m.f.
Dette værdiskabende projekt har været fundamentet for et super godt samarbejde med Telia, hvor Twentyfour fungerer som deres tekniske altmuligmand:
“Twentyfour forstår vores forretning og kan hurtig og effektivt komme ind og løse tekniske problemstillinger.” – Michael Harding, Telia.
Resultat
Vi har bl.a. udviklet en leadgenerator til Telia Erhverv, som gør det muligt for virksomheder at gå ind på Telias site og lægge deres behov (telefoni, internet o.s.v.) i en indkøbskurv, der så vil genere et lead, som Telias sælgere bruger til at kontakte virksomheden med et skræddersyet tilbud baseret på disse behov. Til højre har vi listet nogle flere eksempler på tekniske løsninger, som vi har leveret til Telia: