fb-head-tag-img

Hvad er vigtigt for et godt website ifølge Twitter?

For nyligt deltog html24 i en konference i Horsens omkring gode og dårlige idéer i forhold til webdesign i 2010. Inden konferencen lavede vi en undersøgelse på hhv. Twitter og DONA-listen for at finde ud af hvad andre danske webfolk ser som vigtigt i forbindelse med design af et website. Her på siden, kan du se de forskellige svar vi fik fra Twitter. Nederst på siden kan du downloade en PDF med alle svarerne – inklusive dem fra DONA-listen.

Rune Hansen: Et website uden besøgende er ikke meget værd. Mit forslag til det vigtigste ved et GODT website er derfor: Trafik!

Jonas Donbæk: At den er overskuelig, hvis du forstår? Og at man føler sig tryg. F.eks. ved meget information om virksomheden etc. etc. 🙂

Andreas Lolk: Et godt tip er, at du indenfor 0,1 sek kan se hvad hjemmesidens primære mål er. Både igennem logotekst (ikke slogan) + titler.

Jacob Leander: Men ikke bare trafik.. Det skal være relevant trafik! 😉 Det kommer også an på, om det er fra ejerens eller brugerens synspunkt, vi tager udgangspunkt i mht det vigtigste ved 1 webside.

Janus Lock: Ingen spørgsmål! Brugeren må aldrig være i tvivl omkring formål, budskab eller videre navigation på siden!

Michael Østergaard:Call to action, nemt og overskueligt, ikke bloated med features.

Frank H Madsen: En god hjemmeside er IMHO en, hvis indhold og funktionalitet kan levere det som de besøgende forventer af den.

Frederik Trovatten: Din hjemmeside skal besvare spørgsmålet om hvorfor man skal vælge dig og ikke din konkurrent = iøjnefaldende USP’er IMO 🙂

Søren S: At det har målbare mål, der kan føres tilbage til ens bundlinie.

Christian Brix: Det vigtigste ved et godt website er, at man meget let kan finde den information man søger. IMHO.

Download hele listen som PDF her – inklusiv svar fra DONA-listen