Lækkert nyt website til Grøn Koncert
Grøn Koncert er gennem de sidste 31 år blevet en institution i dansk musik- og kulturliv. Sidste år strømmede mange tusinde publikummer gennem indgangen til de nu i alt otte koncerter rundt omkring i sommerlandet. Grøn Koncert er ikke bare Danmarks største musikfest – men også Nordeuropas største koncertturné af sin art.
Wibroe, Duckert og Partners kontaktede i marts 2013 Twentyfour (Tidl. HTML24) med henblik på at indgå et samarbejde om at udvikle et nyt website til Grøn Koncert. Muskelsvindfonden beskrev deres vision for det nye site på følgende måde:
“Det var vigtigt for os, at designet dels var moderne men samtidigt faldt i tråd med brandet ‘Grøn Koncert’ og de mange associationer, som følger med. Samtidigt skulle det være en praktisk side, som sikrede at brugerne nemt og hurtigt vil kunne finde koncertinformationer og andet relevant.”
Resultat
Twentyfour bidrog med sparring i forhold til designet, men det var især i forhold til idéudvikling og struktur, at der var mulighed for at gøre en forskel. Da det ønskede website skulle indeholde en lang række funktionaliteter, blev det kodet i Umbraco, som excellerer i håndtering af større og mere komplekse løsninger. Der var blandt andet et ønske om at gøre brug af live Instagram og Twitter feeds, hvorfor Twentyfour producerede en service, der “lytter” og henter de nyeste tweets og billeder. Med andre ord kunne brugeren i 2013 således anvende hashtag’et #GK16 på updates, som derefter bliver lagt ind på et newsfeed på websitet. Grøn Koncert, Tuborg og Muskelsvindfonden er stadig faste kunder hos Twentyfour.
Websitet faciliterer samtidigt en smart service for artisterne – et login til deres eget private område, der indeholder al den information, de har brug for.