fb-head-tag-img
Cases - Facebook udvikling

Spændende app-projekt til Lotto sammen med WDP

Siden den første danske Lottotrækning tilbage i 1989 har DR vist den ugentlige lottotrækning i et 10 minutter langt tv-program. Lotto udbydes af det primært statsejede “Danske Spil”, og hvert år går overskudet til en lang række kultur- og foreningstilbud.

Wibroe, Duckert og Partners står bag Lottos storstilede og velkendte drømmekoncept: ”Tænk hvis du vandt i Lotto”. I forbindelse med udviklingen af kampagnen kontaktede reklamebureauet Twentyfour (Tidl. HTML24) med et ønske om at få lavet en Facebook-app som et led i den overordnede marketingsstrategi.

”Når man køber en lottokupon, så køber man i virkeligheden en mulighed for at indfri en drøm. Facebook-appen skulle give den enkelte kunde mulighed for at illustrere, hvad den drøm kunne være for dem, sætte ord på og gøre drømmen til virkelighed.” –  Bo Møller, Adm. Direktør Twentyfour

Teknologier
Facebook, SSL, Wordpress, Hosting
Tid
3 dage
Kode
3333 linjer
Ansvar
Bo Møller

Resultat

Twentyfour udviklede den populære Facebook-app, som gjorde det muligt for brugeren at vælge på et kort, hvor han/hun drømmer om at rejse hen ved hjælp af drag-and-drop pins. Således var det muligt at placere en knappenål på eksempelvis Australien og tilføje en beskrivelse af drømmen i stil med:  ”Jeg drømmer om at komme til Australien for at se kænguruer, surfe og dykke ved Great Barrier Reef!”.

Mere konkret blev der udviklet et standalone API til ”drømmene” og en Facebook-app i PHP med WordPress som backend til statisk tekst. Twentyfour hostede på en ssl-server, hvor Lotto havde mulighed for at logge ind og se statistik på brugen af appen med Ssl-sikkerhed.

Funktionerne

  • Statistikføring i Ssl
  • Standalone API
  • Kort med drag-and-drop pins
left-column-image
right-column-image