Hurtig levering af æstetisk website til Limbo
Playdead Studios er en uafhængig dansk spiludvikler med kontor i København. Virksomheden blev grundlagt i 2006 af Arnt Jensen og Dino Patti med det formål at udvikle spilsuccesen LIMBO, som blev udgivet i 2010. LIMBO har siden udgivelsen modtaget mere end 90 priser heriblandt: Gamespots “Best Puzzle Game”, Kotakus “The Best Indie Game”, GameReactors “Digital Game of the Year” og IGNs “Best Horror Game”.
Designfirmaet Plastiik tog kontakt til Twentyfour (Tidl. HTML24) med henblik på et samarbejde om udviklingen af et website til LIMBO. Twentyfour skulle stå for udviklingen og implementeringen af websitet, mens designdelen ville blive foretaget af Plastiik og Playdead. Det var afgørende for teamet bag LIMBO, at der var et højt niveau af professionalisme og ekspertise i behandlingen af deres brand. Websitet skulle således leve op til det kunstneriske format og den fejlfri funktionalitet, som gør sig gældende i spillet.
Resultat
Det velanmeldte spil fik udviklet en pressesektion, som kunne formidle pressens henrykkelse over spillet, og samtidig fik LIMBOs mange fans mulighed for at købe spillet via implementerede indgange til salg hos bl.a. PayPal, Steam, Xbox og PS3.
Vi sørgede for hurtig levering og kom i luften med et website, som har bidraget til at gøre LIMBO til det tredjebestsælgende spil til Xbox Live Arcade i 2010.