fb-head-tag-img
Cases - CMS-baseret hjemmeside

Integration mellem kalender og Mailchimp: Nyt website til Nationalbanken, Copenhagen Macro

200 år i finansiel sikkerhed

Nationalbanken blev oprettet i 1818 med det formål at organisere monetære systemer på grund af den stigende inflation i perioden 1808-1813.

Siden da har Nationalbankens mål været at bidrage til den danske økonomiske robusthed, sikre stabile priser, sikker betaling og et stabilt finansielt system.

Gør viden tilgængelig

Nationalbanken søgte efter et erfarent digitalt bureau til at udvikle et brugervenligt event website for deres medlemmer af netværksgruppen Copenhagen Macro. Viden bør være let at dele, og derfor har Nationalbanken sat sig for at skabe en platform for deres netværk. En platform, hvor medlemmerne nemt kan tilmelde sig events.

Et nyt website skulle bygges, hvor Nationalbanken nemt og hurtigt kan skabe et overblik over netværksgruppens aktuelle begivenheder.

Websitet skal vise arrangementer, seminarer og foredrag for bankens netværksgruppe, Copenhagen Macro.

Projektet skulle indeholde

  • Responsive design.
  • Brugervenlig back-end.
  • Google Analytics opsætning.
  • MailChimp-integration.

Målet med det nye website er at skabe en elegant platform til deling af Copenhagen Macros events. Websitet skal være enkelt og nemt at administrere for Nationalbanken.

 

Besøg Nationalbanken her!

Integrationer
Calendar, MailChimp
Backend af webshop
WordPress, PHP
DevOps værktøj
Docker
Andre teknologier
JavaScript, HTML, CSS & BitBucket
Tid
39 dage
Kode
12.350 Linjer
Ansvar
Andrius Bendikas, Frederik Borgbjerg og Lars Hagen

Projeketet

Copenhagenmacro.dk blev udviklet af Twentyfour (Tidl. HTML24) som en udvidelse af Nationalbankens eksisterende website.

Twentyfour integrerede e-mail kampagneværktøjet MailChimp med websitets kalendersystem, som håndterer events og tilmeldinger.

Integrationen automatiserer e-mail notifikationer, og dermed minimeres det administrative arbejde og forbedrer brugernes tilmeldingsproces.

Resultatet

Effektivitet er det vigtigste for Nationalbanken, så webstedet har fået et strømlinet, minimalistisk og elegant design.

Det understøtter Nationalbankens velorganiserede visuelle identitet og dens veldefinerede mål, som afspejler forventningerne hos de involverede tredjeparter.

Designet er udviklet med et fokus på brugernes behov, så medlemmerne nemt kan tilmelde sig kommende arrangementer på forsiden og se hvilke, der allerede er blevet afholdt.

Det nye website er

  • Funktionelt.
  • Stabilt.
  • Elegant.
  • Hurtigt.
  • Brugervenligt.
  • Integreret med MailChimp.

Der er etableret en supportaftale mellem Nationalbanken og Twentyfour, således at Twentyfour vedligeholder og hoster websitet.

left-column-image
right-column-image